top of page

Klinik Gigi Semenyih : Klinik Terbaik 2023


Ketika datang ke kesihatan mulut, memilih klinik pergigian yang sesuai adalah salah satu keputusan penting. Walaupun ada banyak klinik pergigian yang menawarkan perkhidmatan serupa, tidak semua klinik dicipta sama. Berikut adalah lima sebab mengapa klinik pergigian ini harus menjadi pilihan anda:


5 Sebab kita memilih klinik gigi

  1. Pakar Gigi Berpengalaman dan Berkelayakan Klinik ini menawarkan pakar gigi yang mempunyai pengalaman dan kelayakan tinggi. Mereka bukan sahaja memastikan rawatan yang anda terima adalah terbaik, tetapi juga memberikan nasihat dan panduan untuk menjaga kesihatan mulut anda. Seorang doktor gigi yang berpengalaman akan dapat mengesan masalah gigi awal dan memberikan rawatan yang tepat sebelum masalah itu menjadi teruk.

  2. Teknologi Terkini Teknologi dalam bidang pergigian terus berkembang, dan klinik ini sentiasa mengemas kini peralatan dan teknik mereka. Dengan menggunakan teknologi terkini, rawatan menjadi lebih cepat, lebih tepat dan kurang menyakitkan. Selain itu, teknologi moden juga membolehkan doktor gigi untuk memberikan diagnosis yang lebih tepat dan rawatan yang lebih berkesan.

  3. Harga Berpatutan Walaupun klinik ini menawarkan perkhidmatan berkualiti tinggi, harga yang ditawarkan adalah berpatutan. Mereka memahami bahawa kesihatan mulut adalah penting, tetapi tidak semestinya harus membebankan poket anda. Dengan pelbagai pakej dan tawaran khas, anda boleh mendapatkan rawatan yang anda perlukan tanpa perlu menggali lubang besar di poket anda.

  4. Lingkungan Yang Selesa Tidak ada yang suka menunggu, terutama dalam keadaan yang tidak selesa. Di klinik ini, keutamaan diberikan kepada keselesaan pelanggan. Ruang menunggu yang selesa, persekitaran yang bersih dan layanan mesra memastikan anda berasa tenang dan santai semasa menunggu giliran anda. Ini sangat penting terutama bagi mereka yang mempunyai kebimbangan atau ketakutan terhadap rawatan gigi.

  5. Lokasi Yang Strategik Lokasi klinik yang mudah diakses adalah salah satu faktor yang membuatkan banyak orang memilih klinik ini. Terletak di kawasan yang strategik, ia mudah dicapai sama ada dengan kenderaan persendirian atau pengangkutan awam. Selain itu, klinik ini juga mempunyai tempat letak kereta yang mencukupi, memastikan anda tidak perlu risau tentang mencari tempat letak kereta.


Klinik Gigi di Semenyih


1. Klinik Pergigian As-Salam Dental


Di hati Semenyih, terletak sebuah klinik pergigian yang dikenali sebagai Klinik Pergigian As Salam, yang menawarkan pelbagai servis pergigian dalam suasana yang profesional dan menenangkan. Klinik ini terkenal dengan perkhidmatan pergigian yang cemerlang, harga yang berpatutan dan rawatan tanpa rasa sakit, menjadikan setiap kunjungan lebih dari sekadar prosedur perubatan.


Pasukan doktor gigi yang mahir di As Salam Dental sedia membantu dengan teknologi terkini, memastikan setiap pesakit mendapat rawatan pergigian yang terbaik. Dari pergigian kosmetik hingga perawatan pergigian kanak-kanak, klinik ini adalah tempat serba ada untuk semua keperluan pergigian, menjadikan perawatan pergigian bukan sahaja mudah diakses, tetapi juga menyeronokkan.


Alamat: No 29-2, Jalan Ecohill 1/5B, Setia Ecohill, 43500 Semenyih, Selangor

Waktu Operasi: 9.30 am – 12.30 pm , 2.00 pm – 9.00 pm



Klinik Gigi Kanak-Kanak di Semenyih

Senyuman anak-anak yang manis dan ceria bukan sahaja melambangkan kegembiraan, tetapi juga kesihatan yang baik. Setiap senyuman kecil itu perlu dirawat dengan penuh kasih sayang dan perhatian. Di sinilah, perjalanan ke arah memastikan senyuman yang sihat dan cantik untuk anak-anak anda bermula!


Berikut adalah beberapa klinik gigi kanak kanak sekitar Semenyih


Klinik Pergigian Tiew (Semenyih)


Klinik Pergigian Tiew (Semenyih) yang dah lama berdiri sejak tahun 1989, terkenal sebagai pusat pergigian yang pelbagai di kawasan Semenyih, terletak di Jalan Pasar Baru. Klinik ni terkenal dengan servis pergigian kanak-kanak dan ada pasukan doktor gigi yang terer. Pesakit boleh pilih doktor gigi yang diorang suka. Senang je nak datang sini sebab trafik tak berat dan boleh letak kereta tepi jalan. Servis-servis menarik lain pun ada di klinik ni untuk semua orang


Alamat: No. 30, Tingkat 1, Jalan Pasar Baru, 43500 Semenyih, Selangor, Malaysia​



Harga Perkhidmatan Lazim Klinik Gigi


Berikut adalah merupakan senarai harga bagi klinik Swasta Malaysia:


Harga Cabut Gigi Klinik Swasta 2023



Cabut Gigi Dewasa:


– Gigi Depan : RM60 ++

– Gigi Belakang : RM80 ++

– Cabutan Susah : RM350++


Cabut Gigi Kanak-Kanak:


– Gigi Depan : RM40 ++

– Gigi Belakang : RM60 ++


Cabutan Gigi Gerahan Bungsu Secara Pembedahan Kecil : RM600 ++

Biopsy dan Report: RM200 ++

Incision and Drainage (Pembuangan Nanah): RM70 ++

Post Operative Review Per Visit : RM25 ++

Rawatan Pendarahan Berpanjangan Selepas Cabutan :RM80++



Harga Cabut Gigi Klinik Kerajaan 2023


Pesakit Luar

Cabut Gigi Dewasa: RM1

Cabut Gigi Kanak-Kanak: RM1

Cabutan Gigi Gerahan Bungsu Secara Pembedahan Kecil : RM15 ++


Kesimpulannya,


Memilih klinik pergigian yang tepat adalah penting untuk kesihatan mulut anda. Dengan pakar gigi yang berpengalaman, teknologi terkini, harga yang berpatutan, lingkungan yang selesa dan lokasi yang strategik, klinik ini pasti merupakan pilihan terbaik untuk anda. Jadi, jangan tunggu lagi, jadikan klinik ini pilihan anda untuk kesihatan mulut yang terbaik.

157 views0 comments

Recent Posts

See All

Nasi Kandar Hijrah : Nasi Kandar Terbaik JB

Jom, kita jalan-jalan cari makan! Kalau korang kat JB dan tercari-cari nasi kandar yang power, kena singgah Nasi Kandar Hijrah. Tempat ni memang layan dengan nasi kandar yang gempak, penuh dengan lauk

Kinrara Resort Terbaik 2024: Review & Ranking

Mencari tempat penginapan yang menawarkan ketenangan dan kemewahan? Espira Kinrara di Kinrara adalah jawapan kepada pencarian anda untuk tahun 2024. Dengan lokasinya yang strategik dan pemandangan yan

Comments


bottom of page